Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Wytrzymałość:
Wytrzymałość odgrywa kluczową rolę w kondycji fizycznej postaci, ustalając jej zdolność do znoszenia bólu, odporność na obrażenia oraz zdolność obrony przed czynnikami zewnętrznymi. Wysoki poziom Wytrzymałości pozwala wojownikowi pozostawać w stanie walki, kiedy przeciętny człowiek byłby już powalony na ziemię przez ból. Ponadto, ta statystyka wpływa na wydolność postaci - im wyższy próg Wytrzymałości, tym dłużej bohater może utrzymać się w walce bez odczuwania zmęczenia. Warto również zaznaczyć, że postać z wysoką Wytrzymałością wyzdrowieje szybciej podczas pobytu w szpitalu, a niektóre trucizny mogą mieć ograniczone działanie na organizm wzmocniony i zahartowany tą cechą. Wytrzymałość jest szczególnie istotna w przypadku postaci o znacznym poziomie Siły lub Zwinności. Należy pamiętać, że przy ocenianiu obrażeń, typ ataku, jak na przykład cięcie ciężką, dwuręczną bronią białą, może skutkować bardziej poważnymi uszkodzeniami, nawet w przypadku postaci z wysoką Wytrzymałością. Każde 10 punktów Wytrzymałości przekłada się na dodatkowy 1% Reiatsu.
Siła:
Siła stanowi istotny atrybut dla osób preferujących walkę wręcz. Jest to cecha, która odzwierciedla fizyczną siłę postaci. Im wyższy poziom Siły, tym potężniejsze i bardziej druzgoczące stają się uderzenia. Broń po uderzeniu wbija się głębiej w ciało przeciwnika, co przekłada się na większe obrażenia. Posiadanie dużej Siły umożliwia także przemieszczanie ogromnych przedmiotów oraz korzystanie z ciężkich broni, które wymagają znacznego wysiłku fizycznego. Przy niektórych broniach istnieje konieczność posiadania wystarczającej Siły, aby móc z nich skutecznie korzystać. Siła jest kluczowym elementem w walce i może decydować o wyniku pojedynków.
Zwinność:
Im wyższy poziom tej statystyki, tym więcej ataków może wyprowadzić wojownik w danym okresie czasu. Im wyższa zwinność, tym ataki stają się znacznie trudniejsze do zablokowania, szczególnie wtedy, gdy przeciwnik nie posiada równie dużej Zwinności i i Percepcji. Zwinność odpowiada również za zręczność, gibkość i szybkość postaci, posiadanie wysokiego poziomu tej statystyki pozwala na błyskawiczne poruszanie się po polu bitwy, co może wprowadzić w dezorientację przeciwników, którzy nie są przyzwyczajeni do takiej dynamiki. Warto jednak zaznaczyć, że brak odpowiedniej Percepcji utrudnia reakcję na ataki, a bez wystarczającej Zwinności unikanie ich może być trudne. Odpowiedni balans między Zwinnością i Percepcją jest kluczowy w walce.
Percepcja:
Percepcja jest kluczowym atrybutem, który wpływa na zdolność wojownika do spostrzegania bodźców z otoczenia oraz skracania czasu reakcji, co stanowi istotny element refleksu. Wysoki poziom Percepcji wzmacnia nasze zmysły i umożliwia lepszą kontrolę nad obszarem wokół nas. Mimo że jesteśmy w stanie szybko przetwarzać informacje o otoczeniu i rozpoznawać zagrożenia, bez odpowiedniej Zwinności może być trudno zareagować na czas - umysł nie zawsze nadąża za reakcjami ciała. Wysoka Zwinność i Percepcja umożliwiają kontrolowanie otoczenia i błyskawiczną reakcję na wszelkie zagrożenia. Jeśli poziom Percepcji jest mniejszy niż połowa poziomu Zwinności postaci, mogą wystąpić trudności w kontrolowaniu otoczenia oraz omijaniu przeszkód przez Shinobi, zwłaszcza podczas poruszania się z maksymalną prędkością. Ten atrybut ma także wpływ na celność i poprawia parametry broni dystansowej, co odgrywa ważną rolę w stylach walki wykorzystujących broń.
Kontrola Reiryoku:
Jest to kluczowy element dla wszystkich dusz wykorzystujących umiejętności duchowe w walce. Nasza zdolność do kontrolowania Reiryoku jest decydująca, określając, ile energii duchowej zużywamy na używanie technik. Każdy kolejny poziom kontroli pozwala nam na zastosowanie większej liczby technik podczas starcia. Co więcej, niektóre rangi i rodzaje technik wymagają wyjątkowo wyrafinowanej kontroli. Od pewnego pułapu, istnieje możliwość całkowitego zablokowania generowanej emisji Reiryoku, wówczas dany byt może w całości ukryć swoją obecność przed inną istotą duchową, a także świadomym duchowo człowiekiem.
Siła Reiatsu:
Reiatsu odnosi się do siły, z jaką Reiryoku oddziałuje na otaczającą powierzchnię. Innymi słowy, Reiryoku stanowi potencjalną energię, podczas gdy Reiatsu jest aktywnym wyrazem tej energii, jej manifestacją. Siła Reiatsu jest atrybutem odpowiadającym za moc wykonywanych technik, im większy poziom tej statystyki, tym bardziej skuteczne są nasze zaklęcia. (Np. Jeżeli mamy dwa zderzające się ze sobą Kido z tego samego poziomu, wtedy pod uwagę bierzemy siłę reiatsu użytkownika)
Offline
Strony: 1